• Home
  • Eveniment
  • Sesiuni & Workshop-uri
  • Galerie Foto
  • Retail News

Evenimentul in media

Romanian Retail Forum reflectat de presa - stiri, articole, puncte de vedere.

  • Organizator
  • Sponsori
  • Evenimentul in media
  • Contact

Presa despre Romanian Retail Forum

ADEVARUL: In retail, Romania se afla la nivelul Poloniei din 1997

Adevarul, Irina Bulboaca - 18 octombrie 2006

Ofensiva marilor retaileri pe piata romaneasca devine din ce in ce mai agresiva, in orizontul urmatorului interval de timp. Principala tendinta care se face deja remarcata este folosirea hipermarketurilor, supermarketurilor si a retelelor de tip discounter drept ancora pentru extinderea centrelor comerciale de tip mall.

"Hipermarketurile si supermarketurile vor deveni principala ancora de dezvoltare pentru marile proiete de tip mall care se anunta acum pe piata", spune Luiza Moraru, retail-manager in cadrul companiei imobiliare Eurisko. Potrivit acesteia, retelele de discounteri vor avea in 2007 o expanisune foarte agresiva, urmand sa ajunga de la un numar de 131 de magazine, la sfarsitul acestui an, la 200, in 2007. Dezvoltarea accelerata a retelelor de tip discounter se va concretiza prin castigarea unei cote importante pe piata, respectiv 10 %, in rimp ce hipermarketurile vor reprezenta 17% din total comert modern.

O evolutie interesanta o vor avea magazinele de tip cash&carry, care din cauza stagnarii extinderilor, vor ajunge la o cota de piata de doar 10% in 2007. In prezent, comertul modern din tara noastra reprezinta doar 29%, cel traditional ocupand cea mai mare parte din piata.
Potrivit estimarilor, comertul modern ar urma sa atinga o cota de 50% in 2010.

Un roman cheltuie anual 269 de euro
In ceea ce priveste cheltuielile romanului in astfel de magazine, Romania se afla in prezent la nivelul Poloniei din 1997. "In 2005, un roman a cheltuit, in medie, 269 de euro, in timp ce un polonez cheltuia, in 1997, 292 de euro", spune Andreea Mihai, director marketing Carrefour Romania. Bucurestiul detine primul loc ca pondere a cheltuielilor efectuate, cu 1.000 de euro pe cap de locuitor anual, la polul opus situandu-se regiunea Oltenia, respectiv judetele Gorj si Valcea, cu un nivel al cheltuielilor de 200 de euro pe an, pe cap de locuitor. In 2005, in tara noastra existau peste 50.000 magazine care practicau comertul cu amanuntul, la o populatie de 21,6 milioane de locuitori. Piata de retail a inregistrat anul trecut o valoare de 16.1 miliarde de euro, cu o tinta estimata la 100 miliarde de euro in 2010.


Auchan intra pe piata romaneasca

Auchan isi va face intrarea pe piata romaneasca prin deschiderea, la inceputul lunii viitoare, a primului magazin in zona Titan. "Investitia se ridica la 40 mil. euro. Aceeasi suma va fi alocata si pentru deschiderea, in 2007, a unui alt centru in zona Berceni", a declarat Regis Mougel, director general Auchan Romania. Strategia de dezvoltare a grupului prevede deschiderea de doua magazine anual. Potrivit estimarilor, in urmatorii 2-3 ani, numarul total de magazine moderne va ajunge la 480, din care: Carrefour- 40, Cora -15, Real -15, Auchan -20, Kaufland -50, Plus -120, Penny Market -100, Billa -100 si Spar - 20.

Vor creste importurile
Integrarea va insemna caderi ale taxelor vamale la produsele de import, lucru pe placul retailerilor. "Dupa 1 ianuarie 2007, vom apela foarte mult la importuri pentru a le oferi clientilor nostri produse mai ieftine decat cele existente", spune reprezentanta Carrefour Romania. In prezent, produsele existente in magazinele Carrefour provin in proportie de doar 2 la suta din import, insa este de asteptat ca acest procent sa creasca semnificativ in 2007.

Inapoi Sus

Contact | 031/82.56.162, fax: 031/82.56.416, evenimente@mediafax.ro
Copyright ©2006 Mediafax. Toate drepturile rezervate.